ANNA TORRES: “Vaig decidir ser professora en acabar els estudis”

Professora de Física i Química

Per Aitana Gómez

Quant fa que treballes a l’Escola Andorrana de Batxillerat? I com a professor/a?
Vaig començar a treballar com a professora l’octubre del 2023 i va ser a l’Escola Andorrana de Batxillerat.

Què és el que més t’agrada de treballar amb adolescents?
El que m’agrada més de treballar amb adolescents és que cada classe és diferent i no hi ha mai dos dies iguals. Es pot aprendre molt d’ells i això m’encanta.

A part de ser professor/a, tens altres aficions?
La meva principal afició és la lectura, sobretot de manga i del gènere de ciència-ficció i fantasia, però també m’agraden les manualitats i els Legos.

De quina manera t’agradaria que et recordessin els teus alumnes?
M’agradaria que em recordessin per ser una professora que els ha ajudat a aprendre i a entendre coses noves.

A part de la matèria que ensenyes, t’agradaria fer-ne alguna altra?
M’agradaria ensenyar matemàtiques, ja que trobo que és una assignatura fascinant i els alumnes no semblen gaudir-la mai, i m’agrada pensar que potser podria canviar això.

Quina música t’agrada escoltar?
En general escolto pop, grups com OneRepublic o cantants com MIKA, però les meves llistes són molt variades: bandes sonores, k-pop, pop francès, rock català…

Com vas decidir ser professor/a?
Vaig decidir ser professora en acabar els estudis, ja que era una professió que sempre m’havia cridat l’atenció.

Tens algun somni que vulguis complir en un futur, a part de ser professor/a?
M’agradaria obrir una cafeteria-llibreria i viatjar per tot el món, o pel màxim de llocs possibles.

T’agrada la feina que fas? Et sents satisfet/a?
M’agrada la feina que faig, però és una feina amb molta càrrega mental i sembla que la societat no t’acompanya i només veu els avantatges de la professió, i no tota la feina que fan els docents, que és molt necessària per tenir una bona societat.

Hi ha algun grup d’alumnes que t’hagi marcat especialment? Quin?
Tot i que de tots els alumnes aprenc coses, els que més m’han marcat han sigut les primeres classes que vaig tenir, ja que em van ensenyar a ser professora.

Tens alguna mania o costum divertit?
No et sabria dir res, la veritat. Pot ser que quan porto talons tinc la mania de caminar sobre el taló i no amb tot el peu.

T’agradaria fer una altra feina?
Hi ha moltes professions que em criden l’atenció, però si he de deixar de ser professora seria per treballar amb llibres, fos en una biblioteca, llibreria o editorial.

Quins estudis has fet?
Tinc una formació professional en pastisseria, una llicenciatura en biologia cel·lular i fisiologia amb crèdits extres en matemàtiques, física i informàtica, un màster en bioquímica, biologia molecular i biosanitat, i actualment estic fent una carrera d’editorial.

Quin és el teu llibre preferit?
Em seria impossible triar-ne només un. Els que més m’han marcat han sigut: Harry Potter, Percy Jackson, Ready Player One, Eragon… i molts més.

Què és el que menys t’agrada de la teva feina?
El que menys m’agrada és la visió que es té dels docents a la societat, ja que és una feina meravellosa amb moltes coses bones, però cada cop hi ha menys gent disposada a fer-la.