Per Aitana Gómez
Fa quant temps que treballes a l’escola Andorrana de Batxillerat? I com a professor/a?
Aquest és el meu primer any a l’Escola Andorrana de Batxillerat, però fa deu anys que em dedico a la docència. He sigut professora d’aula d’acollida, en acadèmies, a la universitat, per a adults que aprenen el català com a llengua estrangera, i ara aquí.
Què és el que més t’agrada de treballar amb adolescents?
L’energia i l’optimisme, tot està per fer.
A part de ser professor/a tens altres aficions?
Gaudeixo molt la muntanya (caminar, córrer, l’snowboard, fer travesses).
De quina manera t’agradaria que et recordessin els teus alumnes?
M’agrada pensar que apreneu alguna cosa a les meves classes i que estimeu una mica més la llengua. Intento ser propera i accessible perquè us sentiu còmodes per fer-vos preguntes, generar debat i teixir relat compartit, sempre amb la llengua com a base per sustentar-ho.
A part de la matèria que ensenyes, t’agradaria fer-ne alguna altra?
La literatura; és la matèria viva i imaginativa de la llengua.
Quina música t’agrada escoltar?
Escolto molta música i molt variada. Des de Bad Bunny a Rigoberta Bandini, passant per The Black Keys, Manel o Omara Portuondo.
Com vas decidir ser professor/a?
Des de ben jove he fet de monitora (a Aina, gran escola!), i sempre m’ha agradat el contacte amb joves per entendre com veieu vosaltres el món, sou el motor del futur. Pensar que us puc acompanyar i guiar en aquest camí em sembla molt bonic. A més, s’adiu amb la meva personalitat, perquè m’encanta xerrar, transmetre, escoltar, llegir, aprendre coses noves.
Tens algun somni que vulguis complir en un futur a part de ser professor/a?
Viatjar, caminar, conèixer gent diferent, aprendre, compartir i passar-m’ho bé.
T’agrada la feina que fas? Et sents satisfet/a?
M’agrada molt. És molt exigent però molt satisfactòria.
Hi ha algun grup d’alumnes que t’hagi marcat? Quin?
De tots els alumnes s’aprenen coses, i sovint depèn molt del moment vital en què et trobes tu per connectar-hi més o menys. Quan vaig començar a fer classes treballava a Barcelona amb joves molt vulnerables, vinguts de l’Índia, el Pakistan, les Filipines, i de tant en tant encara em pregunto com els deu anar la vida. Vosaltres també sou especials per a mi, sou els meus primers alumnes en aquesta escola.
Tens alguna mania o costum divertida?
Moltes… hehe, però me les reservo per a mi.
T’agradaria fer una altra feina?
Ara mateix no, m’agrada el que faig. Però si mai busqués un camí diferent, suposo que intentaria treballar a l’aire lliure.
Quins són els estudis que has fet?
Vaig estudiar filologia catalana i vaig fer un màster per ser professora a l’educació secundària i batxillerat.
Quin és el teu llibre preferit?
Va canviant en funció del moment en què em trobo. Però sempre acabo tornant a les dones de la literatura catalana del s. XX (Rodoreda, Capmany, Roig); el seu relat m’interpel·la, per la història compartida (llengua i gènere) i per les convulsions que van viure (pau, guerra, postguerra…); van ser dones molt valentes i lúcides.
Què és el que menys t’agrada de la teva feina?
Suposo que corregir exàmens. No per l’acte de correcció en si mateix, que no em desagrada, sinó pel volum de feina que representa quan tens molts alumnes.
