Per Aitana Gómez
Fa quant que treballes a l’Escola Andorrana de Batxillerat? I sent professor/a?
Treballo a l’Escola Andorrana de Batxillerat des de l’any 2021.
Què és el que més t’agrada de treballar amb adolescents?
M’agrada molt el fet que encara estan en procés de descobrir moltes coses. Tot i que continuen sent nens en alguns aspectes, ja tenen la capacitat d’entendre idees complexes com ho farien els adults.
A part de ser professor/a, tens altres aficions?
Sí, una de les meves grans aficions és el cinema. M’interessa tant com a espectador com des del punt de vista creatiu i artístic.
De quina manera t’agradaria que et recordessin els teus alumnes?
M’agradaria que, d’aquí uns anys, s’adonessin que allò que en el moment els va semblar superflu o poc important, i que més endavant els ha generat alguna problemàtica o reflexió, ja ho havíem treballat a l’assignatura de filosofia i que això els ajudi a comprendre millor la realitat.
A part de la matèria que ensenyes, t’agradaria fer-ne alguna altra?
Sí, m’agradaria poder ensenyar alguna assignatura relacionada amb el cinema, ja que és un àmbit que m’apassiona profundament.
Quina música t’agrada escoltar?
Principalment m’agrada escoltar música en català.
Com vas decidir ser professor/a?
Durant la pandèmia de la Covid vaig tornar a Andorra i, en aquell moment, necessitaven professors. Va ser una oportunitat que vaig aprofitar.
Tens algun somni que vulguis complir en un futur, a part de ser professor/a?
Sí, m’agradaria dirigir una pel·lícula. És un projecte personal que m’il·lusiona molt i que espero poder dur a terme algun dia.
T’agrada la feina que fas? Et sents satisfet/a?
Sí, és una feina dura, però transmetre coneixement, sobretot idees complexes, és molt satisfactori.
Hi ha algun grup d’alumnes que t’hagi marcat? Quin?
Suposo que, com que fa relativament poc temps que soc professor, el grup que més m’ha marcat és el primer que vaig tenir.
Tens alguna mania o costum divertit?
Això potser ho haurien de dir els alumnes. Si en tinc alguna, per a mi ja està tan normalitzada que no en soc conscient.
T’agradaria fer una altra feina?
Sí, m’agradaria ser director de cinema, ja que és un àmbit creatiu que m’atrau molt.
Quins són els estudis que has fet?
He estudiat Filosofia i també he cursat diversos màsters relacionats amb el cinema.
Quin és el teu llibre preferit?
El llop estepari, de Hermann Hesse, perquè tracta temes com la identitat, el conflicte interior i la recerca de sentit.
Què és el que menys t’agrada del teu treball?
El que menys m’agrada és que sovint no es valora prou la feina que fem els professors.
