Aquest curs s’inicia el projecte RED REPORT a l’escola Andorrana de Batxillerat
El projecte RED és un projecte amb alumnes de primer de batxillerat com a integrants. Un nou mètode que aporta coneixements en els mitjans de comunicació.
L’any 2018-19 alumnes de l’Escola Andorrana de Batxillerat van realitzar un Projecte PAS anomenat dona i joventut. Aquesta iniciativa va donar lloc a l’organització d’una jornada per donar veu a les dones esportistes del país i la violència de gènere molt present en la nostra societat. La bona organització, l’esforç i l’èxit que va tenir entre el públic aquest jornada va comportar l’otorgació del premi Blanquerna, otorgat per la Generalitat de Catalunya. Aquest premi ha donat l’oportunitat de poder crear aquest projecte a l’escola.
El projecte RED s’ha iniciat aquest curs 2021-22 a l’Escola Andorrana de Batxillerat. La redacció periodística està formada per 11 alumnes de primer curs i 3 professores del centre. Cada redactor s’encarrega d’un tema en específic relacionat amb la societat andorrana i present en el centre escolar, També hi ha 2 seccions on hi podrem trobar diferents programes i noticies de caràcter mes informal, on s’hi tractaran diferents temes d’interes entre els adolescents.
Un dels programes de caràcter més informal que hi podrem trobar pròximament és un programa en forma de podcast d’educació i reivindicació sexual anomenat “Parlem de sexe?” Aquest projecte el realitzaran 3 alumnes de la redacció: l’Ona Oriol, la Paula Mateu i el Martí Ibáñez. Alguns dels temes que es tractaran en el podcast seran la pornografia o els anticonceptius, entre d’altres.
