MARIA PUBILL, Professora d’Història i Història de les Arts
Per Aitana Gómez
Quant fa que treballes a l’Escola Andorrana de Batxillerat? I com a professora?
Fa més de 30 anys, exactament 34. No sempre he estat a les aules. Que jo recordi, he estat a primària com a mestra d’aula; a secundària, com a professora de Ciències Socials i Economia i també com a directora de centre; com a secretària administradora de tota l’escola; professora d’Art i d’Història, i al Ministeri d’Educació com a directora de departament i secretària d’Estat. Quasi res.
Què és el que més t’agrada de treballar amb adolescents?
La relació personal amb els adolescents.
A part de ser professora, tens altres aficions?
M’agrada viatjar, els cotxes i ara m’he aficionat molt al pàdel.
De quina manera t’agradaria que et recordessin els teus alumnes?
Com una amiga.
A part de la matèria que ensenyes, t’agradaria fer-ne alguna altra?
No, amb les que faig ja en tinc prou. Penseu en els projectes de recerca, que són com moltes assignatures diferents.
Quina música t’agrada escoltar?
La dels anys 80 i 90.
Com vas decidir ser professora?
Doncs no ho sé. Sempre he volgut ser professora o mestra, que per a mi és el mateix. Professora és simplement una categoria professional. L’ofici és el de MESTRA.
Tens algun somni que vulguis complir en un futur, a part de ser professora?
Ser una prejubilada molt feliç.
T’agrada la feina que fas? Et sents satisfeta?
Sí, m’agrada molt la feina i em sento molt realitzada.
Hi ha algun grup d’alumnes que t’hagi marcat especialment? Quin?
Ja són molts grups els que he tingut, però estic segura que, si faig memòria, el nom de tota la classe que vaig tenir al setembre del 1991 el podria repetir.
Tens alguna mania o costum divertit?
A mesura que em faig gran, més que manies penso que tinc TOCs. La meva mania és l’ordre.
T’agradaria fer una altra feina?
No, la meva feina m’agrada molt.
Quins estudis has fet?
Soc llicenciada en Història de l’Art.
Quin és el teu llibre preferit?
Soc molt aficionada a llegir novel·la històrica. Ara mateix, Ken Follett.
Què és el que menys t’agrada de la teva feina?
Tot allò que no sigui l’aula pura.
