/

Paula i Renata: “El Meet Reading és lliure, sense normes”

Paula Becerra i Renata Cirami ens animen a venir a la cafeteria a llegir i passar una bona estona

Paula Becerra i Renata Cirami són alumnes de 1r curs de batxillerat que han començat un club de lectura anomenat “Meet Reading” per al seu PAS, amb aquesta entrevista volem donar-li visibilitat i també donar una introspecció sobre com operarà, quins seran els seus propòsits i les intencions de les fundadores. 

 

Com vau tenir aquesta idea per al projecte d’actuació i servei? 

Paula: Primer vaig entrar jo en aquest PAS, i el meu objectiu era que la gent consideri la lectura com un oci i no una obligació. Volia fer un club de lectura molt lliure, que no hi hagi unes normes per a poder accedir-hi. Per exemple, en altres clubs et demanaran que llegeixis mínim un capítol entre sessió. Nosaltres no volem fer això. La nostra idea és que tothom pugui escollir el seu llibre I el seu ritme, perquè també hi ha vegades on algú té exàmens i no hi ha temps per a llegir, ja que han d’estudiar, el que també pots fer al Meet Reading. Al final és un grup on no només pot llegir sinó també avançar els estudis o simplement parlar. Correccio: no fa falta venir tots els dies 

 

Què us motiva per portar-lo endavant?

 

P: Principalment, ens agraden els llibres, cosa que tenim en comú i que volem compartir amb altres persones, i per això fem aquest PAS, perquè la gent vegi que està bé llegir i que pot donar plaer i coneixement això com ajudar a parlar amb altres persones. 

Què teniu pensat en terminis d’activitats?

Renata: Que cadascú tingui el seu llibre i estar fora mentre fa bon temps. Com que estarem en la cafeteria també es podrà menjar i beure. També hi hauria vegades on podem discutir els llibres que hem llegit. Però això també es votaria democràticament perquè no caigui en un dia dolent. Correcció: estructurar ho millor primer es vota on es va i després es vota que fer 

 

Quantes persones s’han mostrat interessades?

R: Fins ara ningú. No crec que ningú estigui interessat sinó que molts no han entès la premissa del meet reading, i que pensen que al unir-se, això contarà com el seu PAS, el que no és el cas. El meet reading és com el club d’escacs. És simplement una activitat, un grup. També crec que és important que entenguin que participar no implica ningun compromís i que és molt lliure, com hem dit abans. Pots venir a provar i si no t’agrada, ja està.

Quines esperances teniu relacionades amb el que porteu a terme? 

P: Jo sé que hi ha alumnes que els agrada llegir i considero que aquest projecte podria tenir èxit.R El que passa és que penso que ho haurem de promoure d’una forma diferent, per començar a fer-ho en una hora lliure diferent, ja que hem vist que no cauen tantes persones interessades en la que hem escollit. Vam parlar amb la directora i ella va dir que era l’hora que més alumnes tenen, però clar això no vol dir que també hi hauria la majoria d’alumnes interessats.

A mi personalment m’interessaria venir, però justament aquella hora no la tinc lliure. Us desitjo molta sort, realment penso que és un projecte molt interessant que es mereix èxit.

Definitivament, esperem que el club tingui més membres i animem a tothom que estigui interessat de donar-hi un cop d’ull.