TONI TORRES, Professor d’Individu i Societat Actual i Història
Per Aitana Gómez
Quant fa que treballes a l’Escola Andorrana de Batxillerat? I com a professor/a?
Fa uns nou anys que treballo a l’EAB i fa més de trenta anys que em dedico a la docència.
Què és el que més t’agrada de treballar amb adolescents?
El que més m’agrada és l’intercanvi que s’estableix entre els alumnes i el professorat. D’ells aprenc moltíssimes coses i m’ajuden a entendre millor el món en què visc.
A part de ser professor/a, tens altres aficions?
Les meves aficions preferides són caminar per la muntanya i aprendre coses noves. Per això m’encanta la lectura, el cinema i viatjar.
De quina manera t’agradaria que et recordessin els teus alumnes?
M’agradaria que em recordessin com un professor que va intentar ajudar-los en el seu procés cap a la vida adulta.
A part de la matèria que ensenyes, t’agradaria fer-ne alguna altra?
M’agraden molt les assignatures que faig perquè crec que ajuden els alumnes a reflexionar i a entendre el món on viuen. No faria cap altra assignatura ni cap altra tasca diferent de la de professor.
Quina música t’agrada escoltar?
Sóc força ignorant en música. N’escolto poca, tot i que m’agrada bastant.
Com vas decidir ser professor/a?
Vaig decidir ser professor molt aviat. Quan era alumne de segona ensenyança ja pensava que la docència havia de ser la meva professió. M’agradava ajudar els companys i explicar-los la feina de classe.
Tens algun somni que vulguis complir en un futur, a part de ser professor/a?
Sí, m’agradaria jubilar-me i dedicar-me a llegir i a aprendre.
T’agrada la feina que fas? Et sents satisfet/a?
M’agrada molt la meva feina, però és exigent, ja que cal estar al dia de les noves tecnologies i dels canvis socials per poder entendre els alumnes.
Hi ha algun grup d’alumnes que t’hagi marcat especialment? Quin?
N’hi ha moltíssims. Tothom té alguna cosa especial.
Tens alguna mania o costum divertit?
Tinc mal caràcter i puc ser antipàtic en alguns moments, tot i que no és un costum gaire divertit.
T’agradaria fer una altra feina?
Ara ja no, però en algun moment he pensat que m’hauria agradat ser llibreter o hoteler, o tenir un petit negoci.
Quins estudis has fet?
Vaig fer la carrera d’Història a la Universitat Autònoma de Barcelona i posteriorment el CAP a la Universitat de Barcelona.
Quin és el teu llibre preferit?
És molt difícil triar-ne un. El primer llibre que em va fascinar quan vaig començar a llegir va ser La colmena, de Camilo José Cela.
Què és el que menys t’agrada de la teva feina?
Sens dubte, preparar exàmens i corregir-los.
