Tres pel·lícules sobre salut mental per a adolescents

El cinema té un gran poder per transportar-nos a un altre món i apropar-nos, fent ús de l’empatia, als altres

Cartell del film.

Escrit per: LARA JANE 

El cinema no és només un gran recurs per a l’entreteniment, sinó que també, contribueix molt a l’educació de les persones amb tota mena de coneixements culturals, històrics, o en aquest cas, en relació amb la salut mental. Visualitzar pel·lícules ens apropa a perspectives diferents de la vida i ens convida a reflexionar sobre realitats que desconeixíem o que formen part de nosaltres mateixos. Aquesta capacitat de projecció del cinema ens pots ajudar molt en el benestar propi perquè ens són eines de reflexió per dirigir certs moments de la vida d’una millor forma. A més, les pel·lícules tenen un gran poder per transportar-nos a un altre món i apropar-nos, fent ús de l’empatia, als altres. Per aquest motiu, us presento 3 pel·lícules que parlen sobre trastorns mentals, emocions, l’autoestima i un munt de temàtiques més que, principalment, van dirigides als adolescents, ja que, la majoria dels temes que es parlen en els films, van cap a un públic més juvenil i solen passar en general en l’adolescència.

 

AL LÍMIT DELS DISSET (2016)

La primera pel·lícula és  Al límit dels disset i  està dirigida i guionitzada per la directora Kelly Fremon Craig. Està interpretada per Hailee Stainford, Haley Lu Richardson i Blake Jenner. Es tracta d’una comèdia dramàtica que tocar diversos temes com l’adolescència, l’amistat, la solitud, la família, la identitat, l’autoestima, l’amor i el creixement personal.

 Quant a la sinopsis, ens narra la vida de la protagonista, Nadine, una adolescent de disset anys que és introvertida i inadaptada, és a dir, té dificultats a l’hora de relacionar-se amb el seu entorn, com per exemple, els seus companys de l’escola. I la seva vida es comença a complicar quan la seva única i millor amiga, Krista, comença a tenir una relació amorosa amb el seu germà gran i es relacionar amb d’altres persones. Com a conseqüència, la protagonista se sent sola i durant la pel·lícula haurà d’enfrontar-se a diverses problemàtiques com la solitud, la pressió social, els conflictes familiars, els problemes interns, l’amor i un munt de temàtiques més. Però un dels temes a destacar és la identitat, ja que, la Nadine intenta trobar la seva identitat i buscar el que realment vol fer en la vida.

És una pel·lícula que pot ajudar molt, sobretot als joves, a reflexionar i mantenir un diàleg intern sobre ells mateixos. A sobre, et dona una perspectiva sobre aquelles persones que els hi costa més adaptar-se al seu entorn i que reflexa a la perfecció les situacions i emocions intenses que arriben a viure durant l’adolescència, permetent als espectadors identificar-se més amb la protagonista.

Podeu veure el tràiler en el següent link:

  El cartell de la pel·lícula.

ELS AVANTATGES DE SER UN MARGINAT

Aquest film està basat en un llibre escrit pel mateix director de la pel·lícula, Stephen Chbosky, i els personatges principals estan interpretats pels actors Logan Lerman, Emma watson i Ezra Miller. En la pel·lícula es tracten temes molt profunds i delicats com la depressió, els traumes emocionals, el suïcidi, l’amistat, el creixement personal i la identitat.

En efecte, se’ns relata la història d’en Charli, un noi de quinze anys, que després d’un període molt difícil, d’una batalla contra la depressió, i de sentir-se sol i marginat coneix a la Sam i al Patrick, dos companys de l’escola. A mesura que, va passant la pel·lícula podem veure que la companyia d’ells dos, ajuda a en Charli a experimentar la vida i veure-la amb altres ulls. Mentre més explora la seva vida, es veu que creix més com a persona, ja que, amb la companyia dels seus nous amics, comença a afrontar traumes del passat que abans no ha sigut capaç de confrontar.

Realment té un transfons molt reflexiu, principalment sobre el creixement personal i també, la importància que té el suport que et donen les persones que t’envolten. I com la companyia pot marcar una gran diferència en la vida dels altres. A sobre, aquesta pel·lícula té una de les frases amb més profunditat i amb un gran missatge, “Acceptem l’amor que creiem merèixer” que ens parla de la importància de valorar-se a un mateix.

Podeu veure el tràiler en el següent link:

  El cartell de la pel·lícula.

BEAUTIFUL BOY, SEMPRE SERÀS EL MEU FILL

Per finalitzar, Beautiful Boy està dirigida i guionitzada per Felix Van Groeningen, interpretada pels actors Steve Carell, Timothée Chalamet i Maura Tierney. També, es un drama que parlar de les addiccions, les drogues, la salut mental i la família.

Es tracta d’una pel·lícula que està basada en la vida real, en la història d’un pare i el seu fill, David i Nic Sheff. Ens relata la història d’ un adolescent addicte a la metamfetamina i els seus intents per sortir-ne, mentre que, el seu pare està present en la situació i veu la lluita constant que té el fill per deixar la dependència a les drogues.

Amb aquesta pel·lícula podem observar la importància de buscar ajuda quan la necessitem, en aquest cas l’addicció. A més del gran significat que té brindar suport i amor en tot moment, i com pot canviar la perspectiva de la vida. Principalment, un dels missatges clau és el fet que, l’addicció no defineix a una persona.

Podeu veure el tràiler en el següent link: :

En conclusió, les pel·lícules només són un dels recursos que avui dia podem trobar per ser conscients del nostre benestar psicològic i que contribueixen a parlar i preocupar-se per un mateix. A sobre, els films ens fan veure situacions o coses que en la vida real no ens adonem compte o que, no ens donem el temps de pensar.